onsdag den 4. marts 2015

En ny blog

Andy og undertegnede deler en intim stund under misteltenen
Så prøver vi igen. Jeg har siden 2002 blogget fra forskellige platforme om alt fra musedrab og personlige fodboldtriumfer til indierock og flere personlige fodboldtriumfer, men de seneste fem år har lysten (og tiden) til at publicere ligegyldigheder på internettet været sparsom. De få ting, jeg har lyst til at dele eller kommentere på, klares snildt via Facebook og Instagram, så blogbehovet er stort set ikke-eksisterende.

Så hvorfor denne blog? Jeg ved det faktisk heller ikke helt selv, men i december lavede jeg den her julepladejulekalender på Instagram (#24dage24juleplader), og der savnede jeg lidt muligheden for at poste lydklip, videoer, flere coverbilleder og i sjældne tilfælde mere tekst (end Instagram tillader). Jeg forestiller mig, at denne blog kan bruges til det formål, og igennem de resterende 11 måneder vil jeg sporadisk opdatere bloggen med indlæg omhandlende mine plade- og genbrugseventyr, skammen ved at købe juleting i juli, små baggrundshistorier om albums eller kunstnere...og andet som ikke lige er Instagram-egnet.

Jeg ved ikke helt, hvordan det kommer til at gå, og tid er der stadigvæk ikke meget af, men så kan man jo altid glæde sig til december, hvor der bliver mulighed for at lytte til julemusik i alle afskygninger. Oh yes, januar og februar har været særdeles leveringsdygtige i gamle vinylplader, og uden at sige for meget kan jeg vist godt afsløre, at man har noget at se frem til, hvis ord som "panfløjte", "Morgennisser", "lummer jul", "svensk jul", "mormoner" eller "jul i Favør" pirrer ens indre nisse (eller juleglans).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar