fredag den 17. april 2015

Loppetorvet i Odder har de sære plader, yo

Loppetorvet følger alle anvisninger mht.
korrekt opbevaring af plader
Livet som far til små børn bringer mange påtvungne glæder i form af aktiviteter, fester og møder i selskab med folk, man ikke har noget til fælles med udover geografisk placering og befrugtningsmæssig kohærens. Som den optimistiske og positive livsnyder, jeg er, tager jeg naturligvis den slags med et smil, men jeg må dog indrømme, at jeg har det lidt svært med alle de håndbold-, fodbold- og gymnastikstævner, man er tvunget til at overvære og køre til.

For at hævne mig lidt på afkommet, som indirekte er skyld i, at ens søndag formiddag spildes på at kigge på ubehjælpsomt boldspil, har jeg gjort det til en vane at tjekke, om der skulle befinde sig nogle genbrugsbutikker i området, så man kan besøge dem på vejen hjem.

Det var en sådan manøvre, som bragte mig til Loppetorvet i Odder, og det er jeg svært glad for, for det er i sandhed et skønt sted. Der er helt sikkert mulighed for at gøre en god handel, mens man drikker den gratis kaffe, men jeg er nu mest optaget af deres kæmpe vinylafdeling.

Som billedet antyder, er det med livet som indsats, at man fjerner plader fra reolerne, for man kan nemt ende sine dage under Boney M.'s samlede udgivelser, hvis man ikke tager sig i agt. De mange tusind plader er opmagasineret på meget kreativ vis og uden hensynstagen til deres (eller kundernes) ve og vel.

Dertil kommer, at jeg ikke tror, at der findes én eneste god plade i hele butikken. Til gengæld bugner reolerne med helt igennem sære udgivelser som eksempelvis denne klassiker fra Black Lace:


Vil du med hjem til mig og se min føntørrersamling?
Eller denne syvtommersingle fra Sandie og flinke Onkel Jack:

Vil du med hjem til mig og se min bamsesamling?
Hvad var det? Har du spørgsmål? Ja, jeg tænkte det nok, men jeg tror desværre ikke, at jeg har et klart svar. For mig ser det dog ud som om, at Alan Bartons og Colin Gibbs sugerør på ingen måde har kontakt med væsken i glasset, men dit gæt er lige så godt som mit.
SKÅL...eller....?
Nå, det var ikke det? Jack siger du? Jo jo, du har helt ret. Det er selveste Jack Fridthjof - østjysk TV-personlighed, hårpillebagmand, kortspilsopfinder mm. Og Niecen? Well, Sandie er...faktisk ikke Jacks rigtige niece...brrrr...og det ved jeg, fordi Fridthjof himself skriver det i en kommentar til en YouTube-video indeholdende en live performance af "Andeby".
That's right, "Andeby" er på nettet og kan nydes lige her:
 


Jeg har fundet nogle meget sære udgivelser hos Loppetorvet, men jeg har kun taget de julerelaterede med hjem, så hvis du vil en tur til drømmeland med Jack og Sandie, så kan singlen muligvis erhverves i Odder, hvis du er hurtig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar