søndag den 17. maj 2015

Århus Klunserne i Lading

Syng for Herren eller brænd i helvede!!!
Som nævnt i går brugte jeg min fridag på at besøge et par af mine yndlingssteder, når det gælder secondhand og genbrug: Brugtvareterminalen og Århus Klunserne.
 
Klunserne holder til i nogle gamle staldbygninger i Lading, og bortset fra et enkelt rum er alt kaos og rod, men det er nu hyggeligt at gå og rode de mange kasser og hylder igennem, hvis man har tiden til det. De få prissatte varer er rimelige (lidt under almindelige "kræmmerpriser"), mens der i den grad er mulighed for at gøre sig nogle fantastiske handler i rodebunkerne, hvor jeg bl.a. har fået glasvarer fra de helt store glasværker smidt i nakken.
 
Bygningerne er ikke opvarmede, hvilket gør, at stedet ikke kan anbefales om vinteren, med mindre man er godt klædt på eller tænder seksuelt på forfrysninger i udsatte kropsdele. Kulden er naturligvis heller ikke god for alle deres plader, så man skal se sig godt for, før man hiver en LP med hjem.
 
Det værste ved at kigge efter plader sådan et sted er, at de ikke er kategoriserede, og når der kommer nye ind, bliver de bare placeret, hvor der er plads. Det gør, at man skal rode kasse efter kasse igennem, hvis man er på udkig efter guldet, men til en pris af en tier stykket kan man godt gøre sig den ulejlighed engang imellem.
 
Hvilket jeg gjorde i går, og det resulterede i to LP'er med Birgitte Grimstad, som jeg har set gå for over hundrede kroner, en bootleg med et Prince-megamix og tre juleskiver, hvoraf den ene var Bing Crosbys klassiker "White Christmas" og de to andre mere end selvskrevne til dette års #24dage24juleplader-julekalender. Derudover røg der også to flotte porcelænsvaser til en femmer stykket med hjem. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar