lørdag den 16. maj 2015

En tur under bordet

Folk, der kender mig, ved, at jeg blindt følger modepolitiets anvisninger. Det gør selvfølgelig, at jeg er en rollemodel og inspiration for de mennesker, jeg omgiver mig med, men der følger desværre også visse ulemper med.

Som eksempelvis besværet med at bestige en cykel i stramme jeans...eller revnet buksebag midt i en lektion, fordi man lige skulle skræve over en bunke ledninger:
Det kan også være temmelig ubehageligt at sidde på hug og eksempelvis rode i en kasse med vinylplader, hvilket har gjort, at jeg aldrig har kigget i de mange kasser under bordene med LP'er i Brugtvareterminalen. I disse lowcut-tider er chancen for at vise bar røv til de andre kunder simpelthen for stor, og på trods af at være indehaver af en ganske præsentabel bagdel er det ikke noget, jeg ønsker at udsætte mine medskabninger for.

Lige indtil i går, hvor jeg bed al skam i mig og kravlede ind under bordene, og her fandt jeg bl.a. disse to med Simple Minds til meget billige penge:
 
Sådan noget gør mig glad, da det tidligere på året gik op for mig, at deres udgivelser fra 1979 til 1984 er pissegode. Jeg ejer nu "Real to Real Cacophony" (1979), "New Gold Dream (81/82/83/84)" (1982), "Sparkle in the Rain" (1984) og opsamlingen "Celebration" (1982) fra den periode, og uanset om det er rendyrket postpunk, new wave eller something in between er det virkelig god musik. Herefter går der stadionrock i den, og så står jeg af.
 
Jeg så ikke skyggen af julemusik under bordet, men det er cool nok, da jeg tidligere på dagen var et smut forbi Århus Klunserne i Lading, og her fik jeg i den grad min lyst stillet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar