mandag den 1. juni 2015

Sommermusik

Jeg er på mange måder enig med Henrik Nordbrandt:

“Året har 16 måneder: November
december, januar, februar, marts, april
maj, juni, juli, august, september
oktober, november, november, november, november.”

Men nu er det heldigvis sommer.

Jeg er hverken religiøs eller spirituel, så mit kærlighedsforhold til december skyldes andre faktorer såsom skiftet mod lysere tider og al den forcerede hygge, der følger med i form af lys, pynt, musik, gløgg, gaver, mad osv. Mit latinoblod tåler dog ikke kulde, blæst og sjap, så den absolutte yndlingsårstid er på trods af alle julens herligheder sommeren.

På Spotify har jeg kreeret denne liste med over tyve timers musik, som hylder alt det, jeg forbinder med sommeren: sol, strand, bilture, ferier, grillfester, festivaler, nostalgi, dovenskab, vin og Weltschmerz. Find den her:



Denne sommer fejres ferien (og Jul i juli) i denne smålandske villa midt i Glasriket, så jeg regner med, at bilen er proppet med Kosta Boda, Orrefors og masser af sære svenske juleudgivelser, når vi engang returnerer til Danmark.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar